Saturday, November 17, 2007

ISRAEL

Israel bermaksudnya terpilih. Mengikut Al Quran Bani Israel adalah satu kaum yg istimewa... mana tak nya, satu-satu kaum yang mendapat makanan dr syurga dan dihidupkan kembali dari mati ketika masih di dunia , mempunyai bilangan utusan-utusan nabi yang ramai dan berbagai nikmat lagi. Namun demikian kaum Yahudi ni sentiasa bertindak kejam ke atas nabi-nabi Allah seperti digergaji kepala, cubaan membunuh Nabi Isa dengan menyalibnya dan lain-lain. Kemudian mereka dikejutkan dengan kemunculan nabi akhir zaman yang berasal dari kaum Arab dan bukan dari kaum Yahudi... mungkinkah ini suatu tempelak Allah atas bangsa ini atas kemungkaran mereka. Hanya Allah mengetahuinya.

Dalam satu kitab Yahudi old testimonial, menceritakan bagaimana seorang nabi dari kaum ini mendapat gelaran Israel atau terpilih. Diceritakan Allah mencari nabi ini di bumi tetapi tidak menjumpainya.... hmm, kelakar kan2?

Bertambah kelakar...
apabila berjumpa pula, tuhan bergelut dengan nabi ini, tetapi tidak berjaya menewaskan sehingga matahari hendak terbenam, tuhan memberhentikan pergelutan itu dan memberi nabi tersebut gelaran Israel atau terpilih.

Kerana kaum mereka berasal dari nabi ini mereka mengelarkan diri mereka Israel atau terpilih. Tidak habis dengan kemungkaran atas muka bumi Allah ini mereka juga menzalimi umat Islam dengan berbagai-bagai tindasan yang menjadikan mereka satu-satu bangsa yang tidak boleh dipercayai sampai kiamat....

No comments: